Co-Wie?

Wie ben ik?

Lieselotte Cowie of een journaliste die zich omschoolde tot copywriter. Ik schreef voor verschillende media zoals Het Nieuwsblad, Radio 2 en Rondom. Daarna leerde ik als communicatiemedewerker op het kabinet van een Vlaams minister de andere kant van de pers kennen. Ik ontdekte er wat ik het liefste doe: verhalen schrijven over boeiende mensen. Mijn focus ligt op kleine en middelgrote ondernemingen.

Copywriting en journalistiek

Copywriting en journalistiek lijken mijlenver uit elkaar te liggen, maar eigenlijk is het doel hetzelfde. Je luistert naar een verhaal en probeert de sfeer zo goed mogelijk te beschrijven in je tekst. Zodat je doelgroep begrijpt wat je wil vertellen.

Van slagerij Cowie naar Cowiewriting

Mijn ouders hadden een slagerij die een keer per jaar drie weken sloot. We gingen dan op reis. Als we terug thuis waren, floot mijn vader een hele cd aan liedjes bij elkaar. Hij had gelukzalige pretoogjes. Omdat hij zo blij was om terug in de winkel te staan. Zijn werk was echt zijn passie. Hij maakte grapjes met de klanten, bedacht nieuwe bereidingen en concepten. Hoewel mijn ouders vele producten zelf maakten, liepen ze daar niet mee te koop. Terwijl ze hun verse, authentieke bereidingen best wel in de kijker mochten plaatsen. Zo konden ze zich nog meer onderscheiden van grootwarenhuizen.

Taal versterkt jouw onderneming

Cowiewriting vertelt verhalen van ondernemers zoals mijn vader. Ondernemers met een passie voor hun vak. Ondernemers zoals mijn ouders, die hun beenhouwerij met hart en ziel draaiende hielden. De passie die ik daar zag, zoek ik terug in andere zelfstandigen die hard hun best doen om hun kmo te doen draaien. Die boordevol ideeën zitten, maar niet altijd goed weten hoe ze daarmee het beste naar buiten treden.

Ben je een ondernemer en doe je job zielsgraag? Maar heb je geen tijd of geen voltallige communicatiedienst die zegt hoe je best communiceert?

Ik vertaal jouw passie graag naar meer omzet en identiteit.

vraag-hier-jouw-identiteitskaart